gezond en voedzaam weekmenu voor iedereen

 

Hallo allemaal!

Als het aankomt op het avondeten, willen we allemaal gezonde en voedzame maaltijden natuurlijk. Bij SolKitchen begrijpen we dat maar al te goed en daarom hebben we een weekmenu samengesteld met vijf heerlijke en voedzame diners. Dus haal je schort tevoorschijn en bereid je voor op een week vol smaakvolle en gezonde maaltijden!

Maandag: mexicaanse burrito bowl

Begin de week met een smakelijk en kleurrijk Mexicaans gerecht. Maak een burrito bowl met bruine rijst als basis. Top het af met zwarte bonen, geraspte kaas, verse guacamole, gesneden tomaten, maïs en een pittige salsa. Voeg wat gehakte koriander en een scheutje limoensap toe voor extra smaak. Laat iedereen zijn eigen kom samenstellen en geniet van de heerlijke combinatie van smaken en texturen!

 

dinsdag: gegrilde kip met gepofte (zoete) aardappel

Op dinsdag gaan we voor sappige gegrilde kipfilet met gepofte (zoete) aardappels. Marineer de kipfilets in een mengsel van citroensap, olijfolie, knoflook en kruiden naar keuze. Grill ze vervolgens tot ze gaar zijn en serveer ze met gepofte (zoete) aardappels. Snijd de aardappels doormidden, bestrijk ze met een beetje olijfolie en bak ze in de oven tot ze zacht zijn. Garneer met wat Griekse yoghurt en gehakte lente-uitjes voor een heerlijk en voedzaam diner.

 

woensdag: de maaltijdbox van solkitchen

We zijn alweer op de helft van de week en daarom trakteer je jezelf en je gezin op een maltijdbox van SolKitchen. :-)

 

donderdag: terriyaki zalm met gestoomde broccoli

Op donderdag eten we een smakelijk stukje zalm! Marineer de zalmfilets in een zelfgemaakte teriyakisaus van sojasaus, honing, gember en knoflook. Grill de zalm tot hij mooi gaar en karamelliseert. Serveer de zalm met gestoomde broccoli, die je kunt op smaak brengen met een vleugje citroensap en sesamzaadjes. Dit eenvoudige en voedzame diner zit vol met gezonde vetten en verse smaken. Je kunt er eventueel wat zilvervliesrijst bij maken.

 

vrijdag: veggie pasta primavera

Het is alweer vrijdage en vandaag gaan we voor een kleurrijk en veggie-gevuld pastagerecht! Kook je favoriete pasta volgens de instructies op de verpakking. In de tussentijd bereid je een saus van in blokjes gesneden tomaten, courgette, paprika en champignons. Voeg wat gehakte knoflook, basilicum en oregano toe voor extra smaak. Meng de saus met de gekookte pasta en top het af met wat geraspte Parmezaanse kaas. Serveer met een frisse groene salade aan de zijkant voor een complete maaltijd.

Eet smakelijk!

Groet Joost en Natasja

 


 

© 2021 - 2024 SolKitchen | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel